16. februar 2010

Zakaj mislimo, da so trpeli samo Hrvati in muslimani?

Kategorije: Spolno nasilje, knjige | avtor: katarina

Življenje je vojna

 

Sledi_mrtvih_bratov

 

Kdo njih kaj vpraša

 

Mrtvi vecen opomin živim

 

Pozaba_je_umor_resnice

 

Zlocin_caka_kazen

Točno zato. Teh knjig ne morem brati, ker jih ne razumem. Dobro, tisto, ki je napol v angleščini že, ostalih pa ne.

Srbi so spisali svojo tragedijo, popisaliso grozote, ki so se dogajale njim, malim ljudem, civilom, ženskam, otrokom, moškim, ki nios hoteli v vojno. Imajo knjige, le da so napisane zanje, njim, ne nam, tistim, ki cirilice ne znamo. Škoda, tako bi bila resnica daljnosežnejša in tehtnica bi se prej uravnala.

Se mi zdi, da je njihova bolečina še toliko težja, ker kao da nemaju pravo na bolovanje, na pričanje o tome šta se njim dešavalo. Kot pri “Ženski v Berlinu”. Ona je bila Nemka, agresorji so bili Nemci … njeno ponižanje, stradanje, bolečina so bile torej prej v moralno zadoščenje vse ostalim trpečim kot pa razlog za sočutje. Podobno je s Srbi, ki so trpeli zato, ker so Srbi. no, jaz ne čutim tako, jaz sočustvujem z vsemi, z vsako žensko, ki je trpela zato, ker je ženska, z vsakim otrokom, ki je trpel zato, ker je “napačne” narodnosti, z vsakim človekom, ki so mu uničili dom, družino, ga oropali človeškega dostojanstva in poteptali njegove pravice. Izgovor, da v vojni morala in vrednote ne veljajo, me ne prepriča. V knjigi “Molila sam ih da me ubiju” najdemo pričevanja, ki govorijo o tem, da so obstajali vojaki, ki so se izognili posiljevanju, ki so ženskam pomagali, ki so jih branili pred sovojaki, ki so ostali ljudje tudi v vojni. Eno je ustrelit vojaka, drugo je pobit družino. Eno je boriti se za pravičnost, drugo je boriti se za denar in iz čistega dolgočasja.

V tem linku so žrtve tudi v sliki. Veliko žrtev je brez oči, izrezali so jim jih. Kaj to pomeni?
Poglejte, zjokate se, to se je dogajalo samo nekaj 100 km od nas. Lahko bi se nam. Lahko se nam še bo.

Lahko komentiraš ali pustiš trackback iz svoje strani. RSS 2.0

Št. komentarjev: 24

  1. Duko pravi:

    Žal. Vendar: Kdor prvi izvleče meč, bo z mečem pokončan. To so vedeli že stari Rimljani. Samo žal se to največkrat dogaja nedolžnim. Tak je naš svet.

    16. februar 2010 ob 12:01

  2. dare pravi:

    Kdo pravi, da mislimo tako ??

    16. februar 2010 ob 12:06

  3. katarina pravi:

    recimo tisti, ki beremo, pa ne znamo cirilice. dobila sem dve knjigi od hrvatov in muslimanov, od srbov ne morem nobene. pričevanj v našem črkovnem sistemu ni. zakaj? tusi na tv se jih ne sliši, njihova bolečina, njihovo trpljenje sta … kaj? sramotna še za njih?

    16. februar 2010 ob 12:09

  4. mance pravi:

    Draga Katarina!
    Ko sam prebral tale Vaš blog sam se nasmejal skoraj do solz.Bog daj da bi bila z mano v času vojne v Bih,kos sem bil zaprt v taborišču Keraterm in Omarska ,prvi je v mestu Prijedor drugi pa znani rudnik.Domov sem šel na obisk družini,in so me ujeli in zaprli.Pred tem sem večino svojega življenja preživljal v Sloveniji.Obiskoval,šole,igral nogomet,delal in vse kar počnejo normalni ljudje.Vseeno za tele tvoje ČETNIKE sam bil samo musliman,To so nacisti in ne morem žaliti živali da jih primerjam z njimi.

    16. februar 2010 ob 12:44

  5. katarina pravi:

    mance: ne boj sem, sem prebral pričevanja iz Omarske. ne morem si predstavljat kako grozno je bilo, lahko pa mi vejrameš, da mi je šlo med branjem na bruhanje.
    če bi bila v tsitm času jaz tam bi bila najbrž tudi zarpta, ker je moj oče albanec-musliman. hvala bogu nisem bila. pa kljub vsemu …
    zgoraj govorim o tem, da ni trpelo samo hrvaško in muslimansko CIVILNO PREBIVALSTVO, Atemveč tudi srbsko. ne govorim o VOJAKIH, govorim o ženskah, otrokih, starcih, tistih, ki vojne niso hoteli, je niso vodili, niso nosili orožja.

    kako da so tebe izpustili? oz. drugače koliko časa so se imeli tam in na osnovi česa? samo zaradi narodnosti? so te mučili?

    16. februar 2010 ob 12:48

  6. amanda pravi:

    Sam ne mi o Srbih ki so trpeli med to vojno, prosim…. Ni higienično, preprosto ni minilo dovolj časa. Za toliko Srbov (iz BG) vem, ki so med vojno in po njej kot “žrtve” prihajali v Kanado, pod eno samo pretvezo, (žrtve vsesplošne jugoslovanske vojne) ker kanadski butci pač niso razločevali med enimi in drugimi. In potem je tu še tisti člen o nediskriminaciji. Kakopak! Žalostno je pri tem, da je od vseh bivših žrtev vojne tako prišlo na koncu v Kanado 90% Srbov iz Srbije, tudi vojni zločinci, ne pa žrtve iz Bosne!!!! (ki bi si to pravzaprav zalužili) Ne mi bluzit, Katarina. Da so bile tudi srbske civilne žrtve, je povsem logično. Vse žrtve so žrtve, ne glede na pripradnost in vero, kajne? Muslimani nikoli niso dobili zadoščenja za strašno trljenje in krivice, ki so se jihm zgodile pod roko Srbov in slepimi očmi mednaroadne prisotnosti. Zato, Katarina, ne BUČK PRODAJAT, prosim. In ne, nisem muslimanka.

    By the way, a si danes že pomila posodo?

    16. februar 2010 ob 13:21

  7. katarina pravi:

    amanda: si ti fukjena po naravi? si pogledala linke v postu? dej, naredi domačo nalogo, preden pišeš popravke pod mojo.

    16. februar 2010 ob 13:24

  8. mance pravi:

    Katarina ,jaz nikoli nisem trdil in ne trdim da ni bilo nedolžnih srpskih žrtev v tej prekleti vojni.Glavno vprašanje je gdor je začel to morijo,gdor je vso orožje od JLA vzel za svoje (ne glede da smo vsi ustvarjali in plačevali za JLA v takratni skupni državi)Vse kar je bilo vredno so pobrali srbi in celo embargo dali žrtvama te morije.Jaz sem vse na svoji lastni koži občutil in verjami da tega ne privoščim nobenemu-in zato ko-sem prebral naslov vašega bloga mi ni duša dala miru v spomin na več kot 250 tisoč pobitih nedolžnih ljudi v tej vojni ,in od tega 90% muslimana ostalo so hrvati in srbi.

    16. februar 2010 ob 13:31

  9. mance pravi:

    VELIKO HVALA Amanda za Vaš komentar,verjami mi tomi je najboljši obliž na dušo,Vse kar si tako lepo napisala je 100% čista resnica.

    16. februar 2010 ob 13:35

  10. katarina pravi:

    MANCE, razumem. poglej si tale post http://www.katarina-blog.si/2010/02/03/havino-preklinjanje/

    pisala sem že o muslimanih, o hrvatih, ki imajo dostopno in javnosti znano literaturo.
    potem pa sem iskala še o srbih in nisem nič našla. nič, čeprav nisem mogla verjet, da nimajo nobene knjige. pa jih imajo, le v cirilici so, kot bi želeli svoje zgodbe obdržati zase. kot sem zgoraj zapisala najbrž tudi tami mislijo da niso upravičeni do javnega pisanja o tem kaj se je dogajalo njim, ampak so. zame so, ker ne gledam levo desno, ker vidim le žrtve nasilja, tisoče posiljenih izmaltretiranih žensk, ki se niso ubile samo zavoljo otrok – najbrž si jih videl tudi ti v omarski, tam so tudi bile.
    v knjigi “molila sam ih da me ubiju” ženske pričajo tako o nasilju hrvatov kot srbov nad njimi. pričajo pa tudi o tem, da niso bili vsi vojaki taki, da so jim pa eni pomagali, kolikor so jim pač lahko.

    mislim, da imam kot oseba, ki v vojni ni bila udeležena, pravico pisat o vseh treh straneh.

    mimogrede: srbi so v kosovu bombardirali vas, v kateir živi moja žlaht.a popravek je živela, vsi so pomrli. pa jih zato ne sovražim.

    16. februar 2010 ob 13:37

  11. amanda pravi:

    Ne, Katarina, nisem fukjena. In, ja med vojno sem pomagala bosanskim izbeglicam in žrtvam, muslimanom, ker so se jim zgodile take grozote, pa jih nihče ni hotel poslušati. Čerpav me je sram tega priznanja danes, priznam ,da so se mi Srbi takrat gabili. Sovražila sem jih, takrat. V dno duše. (pa jih imam sicer zelo rada) in to moje sovraštvo je bilo pogojeno z njihovimi dejanji, takrat. In veš kaj? Vsi tisti “osvobojeni” Srbi so bili slepi in čeprav se kao niso strinjaliz vojno, niso obsojali dejanj svojih bosanksih srbov. OGABNO!!!!! Niti ene solze nisem potočila za Srbe, ampak veliko sem prejokala za bosanke muslimane. No regrets. Sorry.

    16. februar 2010 ob 13:48

  12. katarina pravi:

    potem bi bilo prav da sovražiš tudi Hrvate. tudi oni so v BIH muslimanov delali pošastne stvari. ampak so tja ti čustva in razum ne sežejo, a ne. si omejena. če si srbe sovražila zaradi tega, potem jih nimap rada zato, ker … zame osebno je človek, ki sovraži kompeltno nacijo zaot ker mu je en ali pa dvajset ljudi te rase nareidlo nekaj groznega … mentalno omejen. tebi pa nihče itak nič ni naredil. sovražila bi jih lahko jaz, ker so mui pobili sorodnike, pa jih niti približno ne.

    16. februar 2010 ob 13:53

  13. petra pravi:

    Katarina mislim, da si objektivna in popolnoma se strinjam s tvojim mnenjem. Menim tudi da sta ti starša vcepila veliko mero človečnosti in razumevanja soljudi ne glede na to kaj so od kje so itd. Meni osebno srce poka ko v vseh teh strašnih vojnah nastradajo najšibkejši…otroci! Zanje mi je najhuje! njim se dela velika krivica in škoda naprej v življenju. Pahnjeni so v nekaj kar niti ne razumejo. Verjamem da Mance in Amanda vso stvar doživljata precej subjektivno kar je navsezadnje razumljivo. Verjamem tudi da je težko odpustiti vendar menim da je to s časom potrebno storiti in ne sovražiti nekoga izključno zaradi njegove verske ali narodne pripadnosti. Katarina, menim, da bi morali vsi razmišljati kot ti. Pogledati obe plati zgodbe nedolžnih ljudi in razumeti tako ene in druge. Pa če bi se ljudje bolj posvetili sami sebi in svojim družinam in prijatelje mislim, da tudi vojn ne bi bilo… ampak ta ideal je nedosegljiv

    16. februar 2010 ob 14:00

  14. katarina pravi:

    petra: si misliš kako mora bit otrokom, spočetim med posiljevanjem? družba jih ne sprejme, sami paniso krivi, da so jih “očetje” spočeli na tak način. cela generacija osovraženih ljudi v BIH. danes imaj okoli let? 15-18?

    16. februar 2010 ob 14:09

  15. petra pravi:

    Na njih niti pomislila še nisem. Pa na njihove matere, ki so gotovo bile v strašni dilemi..imeti rad otroka ali ne. To so strašne krivice! Res žalostno

    16. februar 2010 ob 14:19

  16. katarina pravi:

    petra: sej to je to, ta ozokoglednost. sovražijo, ne dovolijo videti izza sovraštva. kako bodo ti otroci živeli, kako se bodo oni spopadali s to kolektivno krivdo … pa ženske, ki so obdržale te otroke … na eni strani jih pljuvajo, na drugi bodrijo, ssame vidijo v teh otrocih svoje trpljenje, niso jim splavile, mariskatera ga tudi ni mogla, niso jih oddale, nekatere pa so jih in jih zdaj žre vest, ker so jih. to so strašne stvari, o njih se s sovraštvom v srcu ne da pogovarjat. trpijo pa vsi trije narodi, v vojni so najbolj najebale ženske in otroci z vseh treh strani. ampak tega moški seveda ne bodo nikoli priznali, ker so jih ONI to delali.

    16. februar 2010 ob 14:28

  17. petra pravi:

    In moram napisati Amandi čeprav razumem tudi njeno stališče da vkolikor je sovražila srbske otroke…kar naj te bo sram!!

    16. februar 2010 ob 14:29

  18. amanda pravi:

    Slabo bereš, rekla sem ,da so se mi slimlili vsi, (tudi Hrvati) in da sem takrat sovražila Srbe kot glavne agresorje. MIslim, da nisem bila edina. Na žalost si ti tista, ki besede vlečeš iz konteksta, žališ in sploh se vedeš zelo neprofesionalno na bolgu. No, niso vsi ki pišejo Simone Rebolj. Ampak, saj to smo že lahko ugotvili…. Kvantiteta in kvaliteeta tu pač nista vedno v sorazmerju, žal.

    16. februar 2010 ob 14:29

  19. katarina pravi:

    amanda: profesionalnost pri tem nima nič. niti simona rebolj ne. če imaš sma kakšne frustracije v odnosu z mano jih rešuj sama. sem ti že zgoraj zapisala, a si fukjena, to je bilo vprašanje z odgovorom. ni vsak bralec primeren za komentiranje na mojem blogu. ti zagotovo nisi, ker pojma nimaš kaj pišem, ne odpiraš linkov, ki so pri tebi sami sebi namen, neznaš prebrano razumet, pa se potem spokaj drugam ali vsaj ne gnjavi s svojimi nebulozami.

    16. februar 2010 ob 14:32

  20. mance pravi:

    Očitno je Katarina da smo vsi proti vojni in pobijanju nedolžnih ljudi-ne vem če spremljač situacijo v Bih danes,je skoraj podobna kot pred tisto vojno.premier entiteta r.srpske ne pusti demokraciji in enakosti svobodo.prosto rečeno pot v EU skupnost.Podpira ga pa Srbija in Tadić,samo vi tega ne vidite .On skoz govori mi podpiramo Bih in njene narode in naj se oni zmenijo o ustavi.Še ptiči v Srbiji vedo da se ne bojo nikoli zmenili ničesar -zakaj,ker očitno srbi to ne žele.Ko pa pride do vojne so oni spet nedolžni,in celi svet je proti njim!

    16. februar 2010 ob 14:39

  21. petra pravi:

    Eh Amanda. Nima smisla. Sama si napisala da te je sram ker si sovražila srbe in ker so se it vsi Srbi gabili in vsekakor te nisem želela užaliti ali razjeziti. Razumem tvoje mnenje vendar se z njim ne strinjam. Se pač strinjam s Katarino. Pa oprosti ker se vedem neprofesionalno na blogu ker sem pač z ulice s svojim uličnim mišljenjem. Če ljudje ne bi bili takoj užaljeni za vsako figo bi bilo vsekakor bolje. No pa en lep pozdrav vsem srbom, hrvato, muslimanom…LJUDEM

    16. februar 2010 ob 15:07

  22. katarina pravi:

    mance: dej no dej. ne rabiš hodit v bosno da veš kakšne ovce so ljudje. ampak zaot še niso zlobni, temveč prej glupi. to ni isto. in če otrok glupih staršev najebe zaradi njihove gluposti … je zato njegova bolečina manj vredna kot tvoja, ki si najebal zato, ker si bil pameten?

    16. februar 2010 ob 15:11

  23. MMMZ pravi:

    Katarina, hvala ti.

    ko bi vsi vedeli, da medalja ima dve plati, bi lažje razumeli kaj želiš povedati…
    žrtve so bile na vseh treh straneh vpletenih v vojno.
    mance, zakaj ne poveš kako so se muslimani med vojno pobijali tudi med seboj( npr. babićevi in enote Rasima Delića).
    ne odobravam zločinov, samo pokažite mi v vojni tistega ki je sodeloval, pa da si ni okrvavel rok?

    16. februar 2010 ob 15:51

  24. mance pravi:

    MMMZ vsak narod je imel izdajalce ali ljudi kateri so imeli drugačno mnenje.Kot prvo se moraš dati vta prostor in čas da bi nekaaj razumel.Muslimani so bili v obupnem položaju obkroženi z Srpskimi krajinami,Srbijo in v Hercegovini z Hrvaško,embargo na orožje je prizadel samo njih.zaščitene cone(bihač,Srebrenica,Žepa in Goražde)sam veš kako so jih zaščitili.Pobrali jim tisto orožje(lovske puške in doma izdelano strelno orožje)Potem pa masakr in genocid zaklano okrog 8000 ljudi za 2-3 dni v EVROPI 21 stoletju pred nosom cele Evrope in sveta.To je za jokati se,in srbi pravijo vse tri strane so krive:Bog pomagaj pa to je res-SAMO NE ENAKO .

    16. februar 2010 ob 23:53

Povej svoje mnenje