23. oktober 2009

Tednik – družina Budja

Kategorije: Moj pogled na družbo | avtor: katarina

Ne bi pisala o tem, pa me je zbodlo kar nekaj stvari v prispevku in bi rada o tem malo podebatirala.
To, da imata starša tri otroke, ni sporno. To ,da je mama ostala brez zaposlitve (delala je v Muralesu) tudi ni sporno. To, da je oče brezposeln in dela na črno … ajde, tudi to požrem. To pa, da Tednik pravi, da živijo na pragu revščine, ker kurijo na drva, ker se trije otroci stiskajo v eni sobi, ker jim plesnijo stene, ki so butane in ker nimajo vode, to pa je … vsaj malček sporno, meni osebno pa smešno.
Prvič: koliko otrok je skupaj v eni sobi, pa se nimajo za revne. moji hčeri sta od vedno v eni sobi, ponekod jih je skupaj po več, pa … bomo šli vsem tem zidat nove sobe?
Drugič: to, da se grejejo na drva … a to pomeni, da je človek reven?
Tretjič: a ni mal čudno, da sta začela zidat prizidek za otroške sobe, namesto da bi šla najprej naredit vodnjak do konca? Tudi meni bo, ko bo -, zmrznila voda in jo bom morala nosit od nekje, pa … bi kdo tudi meni dal 3500 evrov za napeljavo mestnega vodovoda?
Četrtič: butane stene plesnijo in jih zapirata s knaufom. Je sploh možno naredit kaj bolj butastega? Butane stene plesnijo, ker od zgoraj nekje zamaka, najbrž s strehe, ne pa zato, ker bi bilo v prostoru prevlažno. torej stene same po sebi sploh niso problem, problem je streha ali pa vodovodna napeljava. Bi se kdo potrudil it tja in strokovno pogledal kje je problem, al boste kar dali denar za knauf, po nekaj letih bodo pa spet na Tedniku, da jim bajta še vedno plesni in rabijo denar za nov knauf?
Petič: če je ena od hčera tako bolana in je mama doma, zakaj ne dobiva pomoč za nego in postrežbo?

Tudi jaz se grejem na drva, imamo eno peč za celo stanovanje. Tudi jaz nimam v kuhinji pomivalnega korita, ampak umazano posodo nosim v kopalnico in jo tam perem. Tudi jaz nimam izolirane mansarde in tudi jaz bom ostala pozimi brez vode. Sem zato revna?
Oddaja kot je Tednik, ki vsakič prosi ljudi za pomoč določeni družini, bi morala bit dosti bolj brihtna in tankočutna, saj s takimi nebulozami daje vsem tistim, ki živimo v podobnih razmerah, občutek, da smo tudi mi potrebni pomoči. Hej, jaz bi tudi imela centralno ogrevanje in 24/7 toplo vodo. Pa?

Kakorkoli … želela sem darovat za to družino, pa ne morem. Z mobitela se ne da poklicat 090 93 30 82, pa tudi do družine ne morem, ker ne vem, kam poklicat, da bi šla sama pogledat v čem je finta plesnivih butanih sten. Ja, družina živi nekje blizu mene, a kje, tega v Tedniku niso povedali. Je to skrivnost? Saj so bili ljudje vendar z imeni in priimki in obrazi po televiziji. Vanja, mi lahko ti posreduješ ta podatek?

Lahko komentiraš ali pustiš trackback iz svoje strani. RSS 2.0

Št. komentarjev: 27

  1. Vanja pravi:

    Katarina, hvala za pomoč. Te pokličem in ti bom posredovala podatke. Prispevka sicer nisem gledala, vendar se mi zdijo okoliščine, ki jih opisuješ kar bedne. Revščina je relativna stvar, v evropski državi veljajo opisane razmere za zelo slabe, v kakšni afriški državi pa bi bile takšne razmere že cel luksuz.
    Drugače pa…je revščina ponavadi v spremljavi še z drugimi problemi…zato včasih človek postane jezen ob izbirah, ki jih pomoči potrebi ljudje delajo v živlejnju…ampak tako pač je.
    Žalostno pa je, da v sloveniji že mnoge družine tako imenovanega srednjega razreda životarijo -kot si že enkrat pisala v svojem prispevku. Centralno ogrevanje si boš pa ti po moje kar kmalu zrihtala ;-) , iznjadljiva kot si.

    23. oktober 2009 ob 07:12

  2. katarina pravi:

    Vanja: ne, ne bom si centralne zrihatala in sem zlo ponosdna, da kurimo na drva. :) ))) kar je za ene revščina, je za druge (mene) luksuz. in to, da oni kurijo v tistem štedilniku ni sploh nič groznega, ker na njem tudi kurijo, kar pomeni, da nmajo stroškov z elektriko ali plinom. mislim pa, da imajo težave s streho, zato je oblačenje sten v knauf brez vezno in stran vržen denar.

    23. oktober 2009 ob 08:21

  3. pike pravi:

    Tudi mi kurimo na drva in imata otroka skupno sobo.

    23. oktober 2009 ob 08:28

  4. katarina pravi:

    in zdaj semse spomnila še na eno cvetko. oče je rekel, da vse okoli bajte naredi sam. ja ljubi bog, zakaj pa potem ni luknje pri štokih zadelal npr. z maltitom? sej vreča stane samo nekaj evrov. mu jo rade volje prinesem jaz, pa še orodje zraven, pa še sama lahko luknje zadelam, če jih slučajno ne zna. jebemti … moja hiša je tut polna lukenj, ampak to ne zato, ker jih ne bi znala zadelat, tamveč zato, ker se mi jih ne da. jih bo, ko bo tko prekleto mraz, da me bo mraz prisilil delat. ja, takle mamo.

    23. oktober 2009 ob 08:32

  5. Vanja pravi:

    jah toplota iz drv je precej bolj prijetna kot iz radiatorja, se strinjam…ampak eno je, če to počneš zato, ker nimaš druge izbire. Ne morem si predstavljati kopanja v kopalnici, ki ni ogrevana na primer.
    pike, saj ni treba vse gledati skozi svojo lastno situacijo., Tudi pri nas sta otroka v isti sobi (zaenkrat), pa smo daleč od biti reven, vendar pa se glede družine Budja verjetno lahko vsi strinjamo, da so revi mar ne?

    23. oktober 2009 ob 08:33

  6. Vanja pravi:

    Katarina, mogoče pa lukenj ne zna zadelati? Itak iz študija sociologije oziroma socialnega dela veš, da so razlogi revščine večplastni. Tednik poskuša ne ocenjevati in soditi zakaj so se znašli v takšni situaciji temveč pomagati. Saj pomoč jim ne obrne življenja iz glave na noge, jim pa morda kaj olajša. To je vse.

    23. oktober 2009 ob 08:36

  7. katarina pravi:

    vanja: pred časom je en terapevt, ki se ukvarja z ljudmi v stiski rekel, da smo ljudej za vse stiske, ki jih imamo, krivi izključno sami zaradi napačnih in lahkomislenih odločitev, zaradi neumnosti, skratka. in to mu pač moram dat prav. pa potem tudi ob takih primerih začnem takoj gledati skozi to prizmo. primer:

    zakaj za boga sta šla zidat prizidek, če imata težave z vodo? zakaj nista najprej dpkončala vodnjaka, pa potem delala prizidka? zdja nimata nič, ne otorških sob, en vodnjaka.

    23. oktober 2009 ob 08:37

  8. Anja pravi:

    Mogoče zato, ker sta glupa ko noč.

    23. oktober 2009 ob 09:23

  9. Vanja pravi:

    Ja, Katarina saj to sem napisala…razlogi za revščino so večplastni. Včasih je razlog za revščino tudi napačna določitev, vendar pa…kdo ve kaj je tej napačni odločitivi botrovalo…morda zloraba v otroštvu, morda nizek IQ(za kar si pač človek ni sam kriv)itd itd.

    Anja, meni pa si glupa kot noč ti. Me zanima kaj si izkusila in naredila v življenju, da tako vehementno sodiš. A ti mamica še rito obriše, ti si pa najbolj pametna princeska na svetu? Sicer pa..veliki svet te čaka…z vsemi lekcijami vred. bo še pestro. Upam, da ne boš niti enkrat glupa kot noč, čeravno se mi zdi, da si že.

    23. oktober 2009 ob 09:51

  10. seamus pravi:

    @katarina, Anja – se strinjam. Velikokrat je problem v njih samih. Ti se čudiš, jaz se čudim zkaja take odločitve, ker pač vemo kako zadeve poštimat. ČE tega razumevanja nimaš lahko zagoniš en kup denarja za bedarije, ki ne dajo učinka. Matr, knauf je najdražja zadeva možna in izoliranje s knaufom iz notranje strani je ena večjih bedarij, sploh če stena plesni. KEr ti moraš al izolirat od zunaj al pa preprčiti vlago. NE vem koliko je butana bajta izolacijsko kvalitetna, samo a ni fora butanih bajt ravno to, da dihajo in po defoltu ne bi smele plesneti? S knaufom boš samo zadušil stene in pomoje naredil čisto pizdarijo.

    23. oktober 2009 ob 09:53

  11. katarina pravi:

    pa ja, seamus. sej zato pa se mi to zdi totalna bedarija. butane stene, ko so mokrle, os tko kot potičke v peskovniku. razpadajo in če imajo namočene stene se jim bodo enkrat porušiel, pa knauf gor ali dol. čist vse je tam kar se tega tiče nelogično.

    23. oktober 2009 ob 10:05

  12. ločevalka pravi:

    Jaz sem parkrat sodelovala z neko humanitarno org. pri njihovih akcijah. Med drugim so enkrat zbirali denar za invalidsko dvigalo v prvi štuk hiše. Vse v redu in prav, če dotična hiša (oz. konkretno, stanovanje, ker niso bili lastniki cele hiše) v tistih krajih bogu izza nogu ne bi stala cirka toliko kot dvigalo. Torej, če bi stanovanje prodali in se preselili v pritličnega, ne bi potrebovali tujega denarja.
    Samo Slovenci ljubimo rodno grudo in bognedaj selitve.
    V tem konkretnem primeru se org. ni odločila za pomoč, so pa vsak primer preučevali par mesecev, preden so javno začeli zbirati denar.
    Še en primer iz Tednika ali Preverjenega: družina je stanovala dobesedno v hlevu brez tal, brez vode, elektrike. Oba seveda brezposelna. Njemu so ponudili službo v NM, ampak bi se moral vozit 100 km v eno smer. Človek ljubi, a se ne bi vi vsi skupaj preselili v NM? Ja kaj te pa drži v tistem hlevu? Ne, oni so hoteli, da se jim hlevček zrihta v stanovanje in da bi bila službica blizu. Ne moreš verjet.
    Zelo velikokrat velja obrabljeni pregovor, da je treba reveža naučit lovit ribe, ne mu je darovat.

    23. oktober 2009 ob 11:38

  13. ločevalka pravi:

    Pardon, drugi stavek bi moral biti, Med drugim so enkrat hoteli zbirati denar …

    23. oktober 2009 ob 11:39

  14. katarina pravi:

    glejte tole http://www.dnevnik.si/nedeljski_dnevnik/klub/iskrica_nedeljskega/1042207355

    zdej pa res ne vem več kdo je tu nor.

    23. oktober 2009 ob 12:11

  15. štulič pravi:

    Prmej, da sem se spomnil na te miss Cat, ko sem gledal prispevek in ko so prišli do odprtin sem moral šaltat’.
    Tko me je od besa zabolelo v predelu senc.

    Definitivno nizek IQ ampak plodijo pa se. Svaka čast :-P

    23. oktober 2009 ob 12:18

  16. katarina pravi:

    štulić, daj razloži. ne razumem.

    23. oktober 2009 ob 12:29

  17. štulič pravi:

    Ljudje morajo zelo dobro razmisliti, koliko otrok lahko zaplodijo! Primarno. To je dejstvo!
    Kasneje se pokažejo sledovi in transparentni pojavi h napačni presoji.

    23. oktober 2009 ob 12:34

  18. katarina pravi:

    še vedno ne vem kaj ima to veze z odprtinami.

    23. oktober 2009 ob 12:48

  19. irena pravi:

    Vanja: izredno mi je všeč tvoje razmišljanje in dojemanje življenja. Tudi sama nikoli ne seciram in sodim, ko je predstavljena revščina, če lahko pomagam, če ne pač ne. Kot si napisala je revščina večplastna, vedno obstaja razlog za njo. Treba se je osredotočit na pomoč in prosit boga, da nas nikoli ne bi doletela.
    V tem svetu ni lahko niti nam, kaj šele nekomu, ki nima za preživetje.

    23. oktober 2009 ob 15:11

  20. Dragica pravi:

    Katarina, zivjo!
    Priletimo v nedeljo na italijanszki teritorij, ce nas gripa ne poseka, hehe.
    Potem pa previdno na Balkan, haha:)))
    Proti koncu tedna festa, slavimo en rojstni dan,vabljene vse tri. Poskrbljeno za jedaco in pijaco in tudi salon vam odstopimo.

    :) ))))))))))

    Objem, D

    23. oktober 2009 ob 16:54

  21. štulič pravi:

    Odprtine v stavbišču, Catrinas, ki jih mamojebac ne sanira!

    dolga lajtunga press :roll:

    Ni vsaka odprtina asociacija, no!

    24. oktober 2009 ob 09:19

  22. katarina pravi:

    štulić: kdo pa je mamojebec? kolikor je meni znano, ga ni. očitno nisi na tekočem.

    dragica: te pokličem.

    25. oktober 2009 ob 10:53

  23. štulič pravi:

    Očitno sem gledal drug’ prispevek v Tedniku vendar butana hiše nisem samo enkrat videl? :?

    a ni bilo tam, kup otrok pa mož, ki dela na črno pa odprtine v glineni steni?!

    26. oktober 2009 ob 10:07

  24. Fany pravi:

    Katarina se popolnoma strijam s tvojim zapisom. Vedno me pri teh akcijah zbode, da ljudje sicer živijo slabo, sami pa prav nič ne naredijo, da bi situcijo spremenili. Takšna malenkost, kot jo omenjaš zamašit tisto luknjo ipd. Najlažje je prosit za denar, ki ga bo vedno premalo, ker taki ljudje preprosto ne znajo. Če jim daš denar ga bodo porabili in ostali na istem. Take ljudi je potrebno NAUČITI živeti in delati.
    Mimogrede, kako se je končala zgodba z romko, ki si ji plačala elektriko?

    26. oktober 2009 ob 11:58

  25. katarina pravi:

    končala se je tako, da ne pride več k meni. :) ampak gre mimo moje hiše.

    26. oktober 2009 ob 12:05

  26. štulič pravi:

    .. in nisem rekel mamojeebc ampak mamojebac, če si dislektik te vrste!?

    26. oktober 2009 ob 15:06

  27. urška pravi:

    Zdravo! Tudi jaz sem bila popolnoma zgrožena nad tem prispevkom prejšnji teden v Tedniku. Kaj ste porajtali, da imajo ti kvazi reveži renault laguno karavan pred hišo. Sem rekla, da tile so pa res taki boščki, da jim z veseljem podarim kar svojo 15 let staro škodo favorit. Mogoče bi pa meni ratalo vsaj avto zamenjat. ;)

    27. oktober 2009 ob 10:06

Povej svoje mnenje