Ko mama postane spolna tekmica svoji odraščajoči hčeri
Nekaj časa je že minilo od takrat, ko sem v neki knjigi zasledila to misel, ki mi ni dala miru vse do danes. Pisalo je nekako tako, da se materina ljubezen sprevrže v tekmovalnost, ko hči pride v najstniška leta in postaja ženska. Bila sem čisto šokirana. WTF? Do takrat nikoli nisem pomislila na to, čeravno sem tu in tam videla mame, ki so se oblačile in ličile kot njihove odraščajoče hčere. To misel sem premlevala sama v sebi skoraj dve leti. Opazovala sem ljudi okoli sebe, mame in hčerke, očete in sinove, sebe v odnosu do hčera in zaključila, da … je to res.
Ko pridejo hčere v najstniška leta – odvisno od razvitosti telesa – postanejo privlačne moškim pogledom. Tiste, ki so bolj razvite, so še toliko bolj privlačne. Pa ne samo svojim vrstnikom, pač pa tudi starejšim moškim, tudi tistim, ki so maminih let, recimo. Takrat se najbrž začne rivalstvo – prikrito ali odkrito, med mamo in hčero (in med očetom in sinom, ampak o njih kdaj drugič). Včasih na govorilnih urah vidim mame, ki so oblečene kopije svojih hčera. Nekaj jih še posebej izstopa z mini krili, oprijetimi majčkami, sponkami v laseh in stupidnim nasmeškom. Pa se hčere ne oblačijo tako, vsaj ne tako izzivalno, mame pa kot da hočejo s svojo pojavo pritegniti vso pozonost okolice, tudi pozornost hčerinih snubcev, prijateljev, itd. WTF? Še huje je, ko hčere začnejo hodit s fanti, jih pripeljejo domov, tam pa jih čaka vamp-mama, ki jih skuša na vsak način očarati, pritegniti k sebi, jim biti lepa, poželjiva, pač boljša od hčere.
Tak odnos – predvidevam – v raznih odtenkih (od očitno tekmovajočih mam do občasnega spogledovanja, ki ga hči ne vidi) je najbrž pogost. Meni osebno je najbolj zanimivo opazovati pare mama-hči v poletnih mesecih, ko se sprehajajo po mestu ali ob obali skoraj enako oblečene ali – še “huje” – so mame bolj razgaljene in “fukiš” kot hčere, ki so včasih samo bleda slika mame. Ko tu in tam celo vidim žalosten hčerih obraz, ker ve, da je v popolni mamini senci. Bljak.
Ne bom se spuščala v to, zakaj se mame tako obnašajo. Mogoče je tak naravni zakon, po katerem ostarele samice v zadnjih poskusih skušajo pritegnit pozornost in dokazati, da o vredne spolnega poželenja. Mogoče podzavestno nočejo dojeti, da hčere odraščajo v odrasle ženske, da postajajo spolno aktivne zanimive za moške. Ali pa je to samo to, ker mame težko same sebi priznajo, da se starajo, da izgubljajo spolno moč. Kakorkoli …
Odkar sem prebrala to misel in jo premlevam v sebi pazim, kako se oblčem, ko gremo s hčerami skupaj ven. Praviloma sem vedno oblečena kot klošar (recimo danes na pikniku jaz v raztegnjeni majici in trenerki, hčeri pa lepo oblečeni). Niti z eno samo potezo nočem pritegniti pozornosti, ki je namenjena njima, in niti pod razno si ne želim, da bi kakšen njun prijatelj kdaj izjavil, da ne ve katero bi pofukal, mamo ali hči. Moj tovrstni svet mora biti ločen od sveta hčera in nikakor ne smem in tudi nočem biti njuna tekmica.
Jasno je, da bi jima v tem obdobju, ko sta hčeri sicer fizično že razviti, psihično pa še vedno otroka, z lahkoto “konkurirala”. Imam čare, ki jih ima odrasla ženska, znam z jezikom, vem, kaj moškim paše … Toda … kaj dejansko bi imela od tega? Pozornost 17 – letnikov, občutek spolne privlačnosti mlajši generaciji, pumpanje ega?
Trdim, da se mora mama obnašati in oblačiti svojim letom primerno, nikakor pa ne kot najstinca in sovrstnica svoje hčere. Pa tudi, če nosi oprijete kavbojke, majice z dekolteji in ogrlice, knoflice v laseh, vrtoglave petke … v družbi svoje hčere naj se obleče statusu in vlogi primerno. Mama je mama, hči pa hči.

snow pravi:
tole se totalno strinjam s teboj,… meni so mame ki hočejo konkurirat hčeram butaste
6. september 2008 ob 21:56
relativna pravi:
Ah da… nekaj časa delno doživljala to, zdaj pa se je moja mama nekako pobrala
sicer še zmeraj kopira moj stil, ki pa je nekako daleč od izzivalnega, tako da me niti najmanj ne moti…
)
Odnos do mojega fanta je pa bolj materinski kot pa kaj drugega, kar mi tudi prav paše
Znajo biti pa precej krute take mame, še posebej, ker imajo “moč” nad hčerko… lahko ji prepovejo to in ono… medtem ko so same iste. Itd.
6. september 2008 ob 22:00
NEJ pravi:
ja kaj naj rečem, mogoče je moja bivša zveza razpadla samo zaradi takega problema, ki pa ga nisem delal jaz, temveč je bil to ritual ali problem mame in hčerke…mogoče je navečji problem kasneje to, ko pa hči odraste in začne razmišljati s svojo glavo, z razliko od takrat, ko pa je morala delati po maminih nasvetih…takrat pa prileti nazaj bumerang mami, kot tekmici madi privlačni in nedolžno zaljubljeni hčerki..politika
6. september 2008 ob 22:41
Roman pravi:
Tako zelo resnično in žalostno hkrati.
Osebno poznam nekaj takih primerkov. In do danes nisem vedel, da se za tem skriva kakšna tekmovalnost s potomci.
Čestitke za odlično napisan blog.
6. september 2008 ob 22:42
Doktor Živago pravi:
Odlično napisano. Sem glih gledala en film, kjer je fant osvajal hčerko ženske, s katero je prej bil par. Zanimiv trikotnik.
6. september 2008 ob 23:11
fiend pravi:
WHY SO SERIOUS?!
6. september 2008 ob 23:14
Misha pravi:
Po moje ljubosumje povezano s fizicnim izgledom hcerke NI normalno in kaze na to, da ima oseba, ki je ljubosumna resne tezave sama s seboj.
Zalostno je, ko matere na svoje hcerke prenesejo obsedenost s hujsanjem ter ljubosumje do drugih zensk. To je tako pogosto in tako zalostno.
6. september 2008 ob 23:31
Mutz_Makee pravi:
Hudo napisan, edino kar manka je slika vs tebe in obeh hčerk … da se za cifro zmenmo …=DD
6. september 2008 ob 23:45
Leontina pravi:
Bravo Katarina! Strinjam se tudi s komentatorji, saj gotovo vsi podobno mislimo: mati naj bo mati in pika. Naj ne ustvarja kompleksov lastnim otrokom.
7. september 2008 ob 00:05
Nikio pravi:
Pozabljate, da so ti vzorci obnašanja običajno nezavedni. (ponavadi moram ob takih priložnostih vedno poudariti, da to pomeni, da se jih NE zavedamo, torej da so navidez neločljivi del nas in da jih jemljemo kot samoumevne oz. “drugače kot tako ne more bit”). Mama, ki se začne tako oblačit običajno s tem nima problema – njej so to pač obleke kot obleke. Nima namreč distance, iz katere bi lahko te obleke in vedenjske vzorce lahko primerno vrednotila.
To rivalstvo sicer obstaja in mislim, da je psihološko tudi precej dobro dokumentirano. Splača se malo po knjižnici pogledat, začenši pri Freudu.
7. september 2008 ob 00:20
eritrocitus pravi:
Katarina: če dobro konkuriraš možu in ga zadovoljiš: ne rabiš konkurirat hčeri: obe sta privlačni: ena mora biti za svojega moža, druga pa za fante mlade, lepe. Stvar urejena.
7. september 2008 ob 00:49
Marčy pravi:
Najbolje je nabrisat obe in ni potem zavisti katera je boljša. govorim iz izkušenj!
7. september 2008 ob 00:54
Tadej pravi:
LOL. Ja kwa pa.
7. september 2008 ob 01:25
ametist pravi:
Čudna so pota gospodova,še bolj čudna pa so naša načela.
7. september 2008 ob 07:24
xy pravi:
ZA MENE SO BOLJŠE MAMICE KOT ĆERKE IZ MOJIH ISKUŠNJA, PA TUDI PRAVIJO OD STARE KOKE JE BOLJŠA SUPA.
7. september 2008 ob 08:54
ozze pravi:
Predlagam ti, da se kr zaviješ v neke stare črne cunje, pa ruto na glavo. Mogoče še ‘fertah’ čez.
Ne vem, men je pa všeč če je ženska zrihtana.
7. september 2008 ob 09:03
katarina pravi:
ozze: še enkrat preberi post. ni poanta v tem, da je ženska zrihtana, ampak da se npr. 40letnica obnaša in oblači kot njena najstniška hči.
7. september 2008 ob 09:07
ozze pravi:
Prebral sem:
‘Praviloma sem vedno oblečena kot klošar (recimo danes na pikniku jaz v raztegnjeni majici in trenerki, hčeri pa lepo oblečeni).’
7. september 2008 ob 09:19
katarina pravi:
ja, hčeri pa sta bili oblečeni kot iz modne revije.
no, dolge črne hlače, fensi majica, naličeni, itd. za piknik? jaz dam več na udobnost kot na izgled. in proti njima sem bila kot klošar, ja.
7. september 2008 ob 09:34
m. pravi:
Katarina, super post, ma na splosno se tvoje pisanje razvija v pozitivno smer. Pohvale!
7. september 2008 ob 09:51
barbara pravi:
Ok, ni mi jasno čist tole vse, zato bi imela nekaj vprašanj. Najprej, kako veš da je mama tista, ki posnema hčerko? Iz tega, da se točno ve, kaj SMEJO nositi mame in kaj najstnice? Ali ženska, ki je mama ne sme biti »razgaljena in fukiš«? Samo zato, da ne bi bila konkurenca svoji hčeri? Je potem dovoljeno biti razgaljena in fukiš tistim mamam, ki imajo sina? In zakaj so hčere lahko privlačne »ne samo svojim vrstnikom, pač pa tudi starejšim moškim, tudi tistim, ki so maminih let, recimo«, ti pa »si niti pod razno ne želiš, da bi kakšen njun prijatelj kdaj izjavil, da ne ve katero bi pofukal, mamo ali hči«? In če sta hčeri »psihično še vedno otroka«, ti pa »imaš čare, ki jih ima odrasla ženska, znaš z jezikom, veš, kaj moškim paše…«, je potem sploh bistveno, kakšne cunjice nosiš na sebi? Ne bi bilo potemtakem bolje reči, da je nekaj narobe z ženskami, ki se na »odrasel« način spravijo na hčerine prijatelje, kot pa da so napačno oblečene in da se »ločevanje obeh svetov« začne v glavi in ne na obleki? In da bi bil počasi čas, da prenehamo dajati toliko pomena določenim oblačilom in se začnemo ukvarjati z nečim manj površinskim?
7. september 2008 ob 10:35
ditka pravi:
hčeri 12 in 14 let bosta na podlagi “lepe” obleke dobili fanta?
Tebi se pa ni potrebno lepo oblačiti?
7. september 2008 ob 11:13
katarina pravi:
ditka, preberi post in komentiraj nanj. ali pa ne komentiraj.
barbara: obleka je tako očitna, da je en gre spregledati. in ko vidiš tak odnos ne moreš reči, da to ni. mama hčeri ne more bit prijateljica vsaj doker je odgovorna zanjo in je del njene vloge vzgajanje. mamini prijatelji so eno, hčeri ni drugo. mama ne tekmuje s hčero v odprtosti dekolteta in višini minikrila. ko hči domov pripelje fanta ali prijatelje, jih ne okupira mama s svojimi zgodbami, kavicamiipd, prav tako jim ne odpira vrat v kombineži ali spodnjem perilu.
jaz osebno se ne družim s prijatelji mojih hčera, mi je dovolj samo to, da jih vidim in pozdravim. mi na kraj pameti ne pade, da bi sedela na balkonu in sodelovala v njihovem pogovoru, enako ne, ko pride na obisk hčerin fant.
niti pomislim ne, da bi poleg njiju oblekla globok dekolte in “tekmovala” v velikosti oprsja, ker moja vloga ni biti najbolj fukiš član krdela, ampak vse kaj drugega.prav tako ne tekmujemo v tem katera bo bolj naličena in upicanjena, ker je to absolutno nepotrebno.
ja, mame to počnejo mogoče najprej podzavstno – dopuščam pač možnost – vsekakor pa takrat, ko prestopijo mejo odnosa mama-hči zelo dobro vejo, kaj počnejo. in v tem celo uživajo, ko pa jih hči opomni na to, pa nedolžno “hej, saj ti nočem nič slabega” naprtijo občutek krivde hčeri, ker si je sploh upala pomislit, da mama tekmuje z njo za pozornost hčerinih prijateljev, fantov, okolice.
odnos mama – sin …kako se počuti sin, ko mu prijatelji rečejo,da ima tako dobro mamo, da bi jo takoj pofukali? WFYM – mislim, da je to okrajšava za to. mislim, da ni ponosen na to.
na govorilnih urah človek vidi svašta, tudi sinove, ki jim šele poganja puh pod nosom, poleg njih pa mama-vamp. in ko sinovi izpod čela pogledujejo simpaične sošolke, mame dajejo vtis, da jim slednje niti do gležnjev ne sežejo in da so pomilovanaj vredne (ker so mlade, nedolžne, neizkušene, a predvsem mlade).
veliko žensk si obupno želi ostati mladih, pa se potrjujejo tudi v tem, da zapeljujejo mlade fante oz. iščejo potrditev svoje mladostnosti tudi v hčerinh partnerjih, prijateljiv. ne glede na ceno. podobno je z moškimi, ki v določenem obdobju, ko jim usiha spolna moč, obupno skušajo dokazat, da so vredni male ženske, pa si omislijo ljubico ali kaj podobnega.
7. september 2008 ob 11:51
Aleš pravi:
dokler ne boš mela emo frizure, ji boš težko konkurirala
aja, pa želetko okoli vratu, v žep ne šteje
7. september 2008 ob 12:10
Tadej pravi:
in tu se pojavi problem, kako se hčera obleče
7. september 2008 ob 13:21
barbara pravi:
Katarina: vem da je obleka najbolj očitna stvar na človeškem telesu in vem, da se z njo kažejo status, pripadnost in nameni. Ne govorim o temu, da gre mama odpirat vrata v kombineži in načeloma si tudi sama sprva pisala o napačnem oblačenju v javnosti. Govorim o tem, da na podlagi tega, kako je ženska oblečena sklepaš, da je to zato, da konkurira svoji hčeri. Ne rečem da se to ne dogaja, ampak, če grem čisto po tvoji poti in rečem, da se ženska tako obleče zato, da bo konkurirala hčeri, izpadejo kot prvo tukaj ven vse ženske, ki se oblačijo izzivalno in imajo sinove, ker njim z oblačenjem konkurirat pač ne morejo (vsaj ne pri današnjih stereotipih). To, da pa se ženske oblačijo tako zato, da lahko dajejo mlajšim »konkurentkam« vtis, da so pomilovanja vredne… Aja, se oproščam, sem mislila da imamo ženske še kaj drugega za početi kot samo ugajati moškim. In tiste »simpatične sošolke, ki z zavistjo ogledujejo sošolčeve mame na govorilnih urah- predvidevam, da sta tvoji hčeri »oblečeni kot iz modne revije« tudi eni izmed teh- potemtakem posnemata samo to kar vidita tam?
In izključuješ potem to, kar sem napisala že v prejšnjem postu, da lahko ženska konkurira svoji hčeri tudi če ni pomanjkljivo oblečena in da tukaj ni bistvena obleka ampak psiha. Obleka je v tem primeru samo dodatek, ki pomaga na poti do cilja.
In kako se počuti sin, ko mu prijatelji rečejo, da ima tako dobro mamo, da bi jo takoj pofukali? Pa ti, ne vem. Najbrž precej podobno kot sin, ki mu prijatelji rečejo, da ima tako ogabno mamo, da je ne bi »štapom dirali«. Dejstvo pa je, da se jih zunanji videz prijateljevih mam popolnoma nič ne tiče. Kot tudi ne nobene druge ženske. Zakaj se mora potem mama »oblačiti statusu in vlogi primerno«? Ker se bo en »bezobrazan mulac« spozabil, da je ta mama človek? In za »kerga k…a« mislijo mulci da lahko izustijo vsak neprimeren komentar, ki jim pade na pamet!?
Ampak načeloma se pri oblačenju ponavadi kritizira ženske, moški pa kot po nekem čudežu iz tega izpadejo. Ker če smo že ravno odkriti in laični, koliko primerov poznaš, ko so otroci komentirali videz prijateljevih očetov? Pa grem zdajle glavo stavit, da obstajajo očetje, ki sredi poletja v najboljšem primeru odpirajo vrata v starih razvlečenih spodnjih majicah, nekateri pa ne boš verjela- zgoraj brez. Pa pustimo zdaj to, da je ženska zgoraj brez bolj grešna kot moški- žal meni ni do tega, da bi gledala 50 let starega zavaljenega dedca, ki ponosno razkazuje »ljubavni tepih«, »bierbauch« in povešene joške. Kateri drugi bi bilo pa to mogoče celo všeč.
Hočem ti pokazat to, da se pri oblačenju večinoma ukvarjamo s tem, kako je oblečena ženska in ne kako moški. In da za žensko obstajajo pravila glede oblačenja, ki so največ odvisna od njene starosti in od njene »vloge v reprodukcijske sistemu«- ali je mati ali ni. In če mi misliš kontrirat na tej točki, tej najprej pozivam, da se vprašaš, koliko se je v zadnjih 50-ih letih spremenila moška moda in koliko ženska?
Pa še to. Mogoče ne tekmujete v tem katera bo lepše naličena in oblečena, ampak ti absolutno tekmuješ v tem, da NE BOŠ tako lepo oblečena kot sta onidve ker »nočeš pritegniti pozornosti, ki je namenjena njima«. Ker boš potem kaj, označena za neprimerno? In kaj boš naredila, če hčera pripelje domov muslimana? Si šla pokrivat lase in gledala v tla, da boš manj fukiš kot ona?
7. september 2008 ob 13:49
nick pravi:
in za koji kurac si mene brisala??
7. september 2008 ob 13:55
katarina pravi:
barbara: zadnja pripomba – o muslimanu – je skrajno neokusna in bedasta.
o odnosu oče -sin in ostalih sem napisala, da kdaj drugič, post se nanaša striktno na odnos mama-hči. pika.
ne, me ne tekmujejo v tem, da bom jaz oblečena grše od njiju, temveč sem oblečena statusu primerno – recimo v elegantne hlače in srajco, ali zaprto majico in krilu do kolen … ko grem ven s tamalima. nikakor pa ne tako kot onidve ali še bolj razgaljeno. in ja, zagovarjam tudi to, da se mama pač ne oblači kot pocestnica ali moel iz revije ali kaj podobnega, ker mama to ne pristoji. pa em vleci za jazik, to je moje mnenje.
kako pa misliš se počuti hči, ki je bolj okrogle postave, zraven nje na barbi-mama? če je že bolj suha, ajde, zaradi hčere se res ne bo zredila, da pa hodi poleg nje v prosojni obleki ali miniki in dekolteju … WTF?
skratka … moje mnenje je tako, od njega ne odstopam. mama je mama in ta vloga zahteva tudi občutek do takih stvari. vsaj dokler hči ne odrase in postane samozavestna tudi na tem področju. ne ne, vamp-mama je vedno škodljiva. tudi ko ostari.
7. september 2008 ob 14:13
barbara pravi:
Zanimivo, kako pri sebi kažeš samo na odnos mama- hči, vpletaš pa zraven tuje sinove.
Sva pač različnih mnenj glede tega, kako se morajo mame oblačiti. Jaz pač mislim, da mama ne bi smela biti neka entiteta, katere zunanji videz je vedno na očeh in kritiki javnosti. In da to ne bi smele biti niti ostale ženske.
In če ima starš možgane na pravem mestu, bo znal svojemu otroku razložiti, da je prav tako legitimno biti suh ali debel, ali pa imeti oblečeno kratko ali dolgo krilo. Starš otroku in ne mama hčeri oz. oče sinu. Ampak očitno pri nama tudi tukaj obstaja diskrepanca.
Kar pa se tiče moje zadnje pripombe. Želela sem opozoriti na to, da po svetu veljajo napisana in nenapisana pravila glede tega, kako se ženska lahko ali mora obleči. V Koranu, po katerem se ravnajo muslimani, je med drugim napisano, da mora biti ženska glava pokrita (če se ne motim imajo lasje pri muslimanih erotičen pomen), prav tako pa mora ženska pred vsemu tujimi moškimi povesiti pogled. Sem pa zadnjič gledala neko potopisno oddajo, kjer je popotnica spraševala druge popotnike za morebitne nasvete na poti in eden izmed njih je bil, da naj ima zakrite noge, da lahko hodi naokrog tudi popolnoma zgoraj brez, ampak da postrani gledajo ženske, ki nimajo zakritih nog. In popotnica je ta nasvet tudi upoštevala. Takih primerov se drugod najde še dovolj. Primer islama (ki je po vsej verjetnosti najbolj skrajen) v prejšnjem postu sem navedla zato, da ti nakažem različno pojmovanje erotičnih delov ženskega telesa po svetu in na pravila kaj mora biti zakrito, katera so določili moški in ne ženske, na kar nakazuje tudi dejstvo, da se nekatere ženske v teh deželah upirajo temu, da bi hodile naokrog tako zakrite. In kje za hudiča najdem podobnost v teh primerih in v tvojem? V tem, da je tvoja pozornost usmerjena k temu, kako te bo videl hčerin prijatelj- moški, ker v tem konkretnem primeru je očitno on tisti, ki določa kaj imaš lahko oblečeno, da ga bo minilo ali pa ne bo začutil poželenja po tebi. In če se v Sloveniji pod pretvezo, da ti gre za hčerino dobro, oblačiš tako kot se spodobi za ženske matere, me zanima, če bi se na potovanju tudi preoblekla v nekaj kar ti zakriva noge, tako kot je to storila zgoraj navedena popotnica, ker se to tam za ženske spodobi. In iz tega razvidno me je zato zanimalo, če bi storila to kar sem te vprašala pri muslimanu. Skratka, zanima me, kje je tvoja točka, ko si rečeš: »Tega si pa ne dovolim več.«
To, da se oblačiš tako kot se pod pretvezo (pa ne pravim da je to nekaj česar se zavedaš), da ti gre za hčerino dobro, ti pa lahko razložim takole. Če bi ti preveč razkrivala in bi bil to razlog, da bi se hčerin prijatelj začel »palit nate«, potem mi prosim razloži, zakaj pri mojih 90-ih kilogramih pri 165 cm, ko sem oblečena v staro trenirko in brez vsakršnega make upa, s po možnosti malce mastnimi lasmi, moški pri belem dnevu žvižgajo za mano. Najbrž ne zato, ker tako dobro izgledam, ampak zato ker se enostavno ne znajo obnašati. In prav tako se ne znajo obnašati tisti mulci, ki komentirajo zunanji videz mam svojih prijateljev. In če ženske mislijo, da lahko moške kontrolirajo z svojim stilom oblačenja ti povem tole, tisti, ki se ne zna obnašati ne rabi povoda. Nenazadnje so dokaz za to posilstva žensk, ki jih imajo krepko čez 50 in niso bile izzivalno oblečene.
In če vloga mame zahteva občutek do »takih stvari, vsaj dokler hči ne odraste in postane samozavestna tudi na tem področju«, zakaj je potem »vamp mama vedno škodljiva, tudi ko ostari«? Za koga?
7. september 2008 ob 15:55
katarina pravi:
barbara: bom zelo kratka. o tem ne bom debatirala, je vse v postu.
poznam islam, sem bila v bihaču – muslimansko mesto – in so žensek tudi v minkah in čisto “običajno” oblečene. moja sestra je potovala po turčiji, iranu, pakistanu, indiji, itd. in poznam tudi tamkajšnje navade. nisi napisala nič revolucionarnega.
kot drugo pa boš mogoče veela o čem pišem takrat, ko boš mati odraščajoči hčeri.
7. september 2008 ob 21:10
Luka pravi:
Ma kake pomoje ne more nikoli postat :>
7. september 2008 ob 23:11
barbara pravi:
Samo dve stvari in potem ne bom nikoli več pisala na noben tvoj blog, ker se mi zdi vse skupaj že rahlo idiotsko. Jst tebi češnje, ti meni nazaj paradajz.
Prva stvar: primerjava islama v Bosni z islamom v Iranu, Afganistanu ali Savdski Arabiji se mi zdi rahlo mimo. Nisem nameravala pisati nič revolucionarnega, ampak sem ti samo obrazložila zakaj sem ti napisala tisto vprašanje o muslimanu, ki se ti je zdelo tako neokusno in bedasto. Zakaj se ti je tako zdelo, mi ni jasno. Nisem ti hotela pisati niti o stvareh, ki so zapisane v Koranu- hotela sem ti predstaviti različna mišljenja po svetu, zato sem dala tudi zraven še en drug primer. Bi šlo to dojet? Šlo je za tri aspekte, islamskega iz JZ Azije, islamskega iz JV Azije in antropocentričnega o katerem je že od začetka tekla beseda. Ti, si pa tukaj videla samo to, kako bi se rada pohvalila z znanjem, medtem ko sem te želela samo opozoriti na eno zelo očitno stvar.
In kot drugo, se mi zdi tvoje pokroviteljstvo v zadnjem stavku skrajno žaljivo. Od tebe sem mlajša eno leto, otrok sicer res nimam (čeprav tega do sedaj nisem nikjer zapisala, ampak si sama domnevala tako in to očitno samo zaradi tega, ker se nekateri moji pogledi ne klapajo s tvojimi), kar pa še ne pomeni, da ne vem kaj je prav in kaj ne. In kaj potem če nimam otrok? Ti si verjetno ob rojstvu svoje prve hčere dobila v roke Priročnik za starše kjer je vse razloženo? Ne, ne, najbrž zaradi materinskega čuta točno veš kaj je najbolje za tvoje otroke. Jaz mislim da o tej tematiki vem veliko, lahko ti pa zaupam še nekaj, to kar sem ti govorila jaz ni imelo blage veze z otroci ali tvojim odnosom do njih, čeprav je očitno da si ti to tako dojela. TI pa po drugi strani, zagotovo nimaš pojma kaj je recimo spolno nadlegovanje (in sem spadajo tudi neprimerni komentarji take vrste, o katerih je bilo govora tu)- vidiš, o tem sem pa pisala jaz.
Pa u bistvu, še tretja in četrta stvar. Praviš, da ta slog oblačenja zato, ker nimaš namena zapeljati fanta svoje hčere. Verjamem da hčeri niti pomotoma nočeš storiti kaj takega in to ali boš nekaj takega storila ali ne je odvisno popolnoma samo od tebe. Zdaj pa poskusi vzeti ista merila še za hčerinega fanta in dojami, da mu ne moreš preprečiti da bi storil kar si pač želi storiti, pa če je tebi to všeč ali ne.
In ko si prej mojo izjavo označila za neokusno in bedasto, ti zdaj povem, da je to da mame, ki niso oblečene po tvojem okusu označiš za prostitutke, skrajna žalitev in močno upam, da katera od teh mam v šoli bere tvoj blog in bo imela toliko jajc, da te bo ob prvi priliki postavila točno tja kamor spadaš. In zanimivo je še to, da ženska ki je pri teh letih oblečena tako kot najstnice zate prostitutka, najstnica, ki po vsej verjetnosti ni dopolnila 18 let z podobno opravo je pa zrihtana. Če je obleka sama kurbirska, človek v njej ne spremeni ničesar. Oz. če pohotne obleke delajo pohotne mame, potem je pri najstnicah podoben učinek. In če so prostitutke ene so tudi druge. In otrok ne bom imela nikoli, zaradi takih zahojenih ljudi kot si ti, ki bodo svoje otroke učili da je po 40-em (ali celo že prej) treba pri 35 stopinjah Celzija hoditi naokrog v majicah z rokavi, in hlačami ali krilom vsaj do kolen, čeprav vam jezik visi do tal in bi zaradi vročine s sebe najraje strgali še kožo. Ker Bog ne daj da se vidi kaj preveč. In potem bodo ti otroci mojim povedali, da je njihova mama ne samo fukabilna ampak tudi prostitutka. Hvala. Res.
In zdaj zaradi mene lahko odgovoriš, lahko pišeš, lahko brišeš, dol mi visi. Sem mislila da bo iz tega prišla ven kakšna konstruktivna debata, pa očitno …
Luka: očitno ne rabim veliko, samo pomanjkljivo se oblečem pa se bodo vsi gnetli okrog mene, vključno z najstniki. Ne vem sicer zakaj po tvojem sama ne bi mogla postati mati, po vsej verjetnosti zato, ker si tudi sam tekst razumel napačno.
8. september 2008 ob 00:07
katarina pravi:
barbara: kako pa se oblačijo prostitutke? veš to na podlagi realnih izkušenj ali si žrtev stereotipa?
ne govorim o mamah z “naše” šole, čeprav … se najde kakšna. govorim na splošno o mamah, ki se tako obnašajo – in one točno vejo kako je to.
res je bolje, da se distanciraš od mojega bloga. ne vem, od kod ti ideja, da te moram JAZ razumet? zakaj že? zakaj pa ne bi TI mene razumela? ah ja, tebi ni treba razumet.
8. september 2008 ob 07:20
Vanja pravi:
hm jaz se strinjam z Barbaro…vse dokler ni debata postala malce prevroča….Kot da so tipčki neke uboge marionete, ženbske pa velečejo vse niti…resnično, če moj piščanček pripelje domov tipa, ki bi se slinil nad mano, upšam, da bo tip po hitrem postopku letel čez vrata. Ali pa če se bo slinil nad njenimi prijateljicami, sestrično…karkoli,upam, da bo dovolj samozavestna, da bo vsakega, ki ej en bo cenil odpisal po hitrem postopku. Hm svojim cunjam se pa zaradi materimnstva ne mislim odreči. Sem ženska in z materinstvom pač ne izgubim svojega statusa ženskosti. In moja hči ne bo nič manj ženska, če bom jaz vamp ali pa ne. Sicer pa verjamem, da obstaja tekmovanje med materami in hčerkami ampak mislim, da je to moteno, da je mati verjetno toalno neiživeta in nepotešena. Zrele ženske, ki si želijo pozornosti 17. letnikov so patetične, prav tako so patetični zreli moški, ki se slinijo nad 17. letnimi deklicami.
Freudovsko psihologijo tako ali tako ne jebem pet posto, tisto, da mora mati dovoliti, da hčerka zmaga, da potrdi svojo odraščajočo erotičnost…mi je zelo poenostavljeno, itak pa ne verjamem v dominanco kot takšno.
8. september 2008 ob 08:24
barbara pravi:
Moja mama je vedno dobro zgledala. Jaz pa sem bila ponosna na njo – upam, da se bom sama starala prav tako kot ona. Enkrat je en kolega rekel, da ima moja mati boljšo rit od mene in se mi je zdelo prav fino, da je moja mama všeč mojim prijateljem. Na kraj pameti mi ni padlo, da bi bila ljubosumna na njo, pa tudi moja mama ni nikoli nikogar zapeljevala. Ta tema mi je pravzaprav skrajno tuja in čudna.
8. september 2008 ob 09:16
katarina pravi:
jaz bi se pa počutila skrajno neumno, če bi moja mama hodila v šolo na govorilne ure v visokih špičakih, miniki do ritnic, globokem dekolteju in namazana kot cirkuška klovnesa. okusi so pač različni.
8. september 2008 ob 09:21
Ema pravi:
Barbara tud jaz mislim, da bi ti kot mama razmišljala drugače. Sicer pa me zanima ali znaš ti kdaj tudi kaj pozitivno pripomnit, ali so nagativne kritike pač nekako obvezne pri tvojem komentiranju..
8. september 2008 ob 09:29
Vanja pravi:
jah jaz tudi nisem nora na špičake in minico do riti image, preveč turbo za moj okus- pri meni se takoj pojavi problem, da nekdo “moraliziria”, da ne bi smela tega in tega , ker sem to in to. To so predsodki.
)ampak svoji hčeri pač privoščim naj in mi ne pade na pamet, da bi ji bila ljubosumna. Amnapk zaradi svoje hčerke tudi ne bi omejevala svoje kaj jaz vem kaj privlačnosti ali karkoili, ker, ne vem no, fora je drugje, se mi zdi.
Sicer pa upam, da bo moja hčerka bolj lepa od mene, bolj zdrava, bolj uspešna, bolj pametna, vse bolj…pa čeprav sem čisto zadovoljna s svojim vsem več (ali manj razen detajlov
8. september 2008 ob 09:38
polona -še ena- pravi:
Mama je mama, prijateljica, ženska-s samo eno besedo – človek. Kakšen je njen karakter, način oblačenja?… To je pač njena stvar. Ene imajo rade na komot obleke (razvlečene majice, kavbojke, trenirke…), slednje minike, oprijete majčke…


Da pa spremeni način oblačenja zaradi odraščajoče hčere zaradi ljubosumnosti na svojo hčer… to je bolno, bolano, čudno…
Ampak le zakaj ne bi nosile minike in vse lepe stvari, če se v njih počutijo super? To mi pa ni jasno. Se pravi-delno se strinjam s Katarino in delno z Barbaro. Babe, ne se preveč kregat.
In-Katarina-članek mi je všeč.
8. september 2008 ob 09:58
ditka pravi:
sem prebrala še enkrat.
Imam hčerko in ne morem ji konkurirat,čeprav oblečem kratke hlačke- za na piknik ( za v šolo pač ne).Tudi ji ne konkuriram,ker ne čutim potrebe,da bi ugajala mladim fantom.
Zrela ženska lahko zapelje 16-letnika tudi v razvlečeni trenirki -če ona to hoče.
Ni bistvo v obleki.
8. september 2008 ob 10:05
štulič pravi:
Da ne boste čisto po_feminizirale situacijo?!

http://www.youtube.com/watch?v=UuMONvQkSOE
Moj pob’č (4) bo drugi(2.) joint konzumiral z mua!(itak sva že zdaj na istem tripu) in ko bo prvič(1.) pripeljal domov šminkerco_grudno, bom vedel, da je na pravi poti!
Hari Ganeša!!
8. september 2008 ob 14:27
notoriousBIG pravi:
mene pa zanima kakšna zgodba se skriva zadaj in kej sledi v naslednjih dneh. če niste še opazili vzorec pri Katarini, najprej en splošen zapis, kjer obdela/kritizira stvari na splošno, čez par dni sledi pa osebni zapis. Pustimo se presenetit haha ampak gotovo bo spet kaj žolčnega
8. september 2008 ob 15:18
katarina pravi:
a napača. tole je vse. ni nič “sočnega” zadaj.
8. september 2008 ob 16:45
katarina pravi:
gledate rebelde? no, mama od glavne junakinje Roberte, je točno tak tip mame.
veselo gledanje.
8. september 2008 ob 19:27