24. september 2007

Kaj imajo skupnega Železniki, Posočje in Log pod Mangartom, …

Kategorije: Moj pogled na družbo | avtor: katarina

… razen tega, da je vse kraje prizadela naravna katastrofa, da vsi kraji ležijo v Sloveniji in da so v vseh treh krajih ljudje potrebovali (in še potrebujejo) pomoč.

Se opravičujem že vnaprej, toda meni se zdi govorjenje o Železnikih že malo pretirano. Pa ne zato, ker tam ne bi bilo grozno, ker je grozno, in ne zato, ker škoda ne bi bila velika, ker je velika, in ne zato, ker ljudje ne bi potrebovali pomoči, ker jo zelo potrebujejo, ampak zato, ker takrat, ko se je zgodilo v Posočju in takrat, ko se je zgodilo v Logu pod Mangartom, ni nihče tako zelo zavzemal za tiste ljudi in pozival na pomoč, nihče ni tako vneto zbiral denarja zanje, ni prišlo toliko prostovoljcev pomagat, niso bili ljudje deležni take pomoči, kot so je deležni v Železnikih.

Sprašujem se, v čem so si Železniki in Posočje in Log pod Mangartom tako zelo različni? Kaj jih dela različne?
V Posočju še vedno niso vse hiše popravljene, V Logu še vedno ni do konca saniral plaz (ali je?). Ampak na ta dva kraja smo že vsi pozabili. Eh, zamahnejo z roko tisti, ki jih povprašam, zakaj zdaj s tako vnemo zbirajo obleke, pohištvo, denar za Železnike (pa najbrž tudi za kak drug kraj tudi), tam je bilo drugače. Kaj, hudiča, je bilo tam tako drugačnega? Bolj odročno, bolj miselno nedostopno?? Kaj?? Tudi tam so umirali ljudje, pa ni bilo dneva žalovanja! Še enkrat poudarjam, da se zavedam obsega katastrofe v Železnikih, rada bi le analizirala vzroke za različnost odzivov na to in tisti dve katastrofi.

Kaj je torej ta velika razlika, da je v Železnikih toliko prostovoljcev in toliko pomoči, v Posočju in Log pa je ni bilo ne v takem obsegu in ne tako popolno, kot v Železnikih. Je to dež, ki ga doživljamo vsi ljudje??

Ljudje v Logu pod Mangartom še vedno živijo pod tistimi gorami in pod tistim kar je ostalo po plazu, v Posočju se potres lahko zgodi kadarkoli, V Železnikih pa nova poplava. Vsem tem ljudem je skupen strah, v katerem bodo (nekateri pa nekaj let že) živeli iz dneva v dan. Toda …. kaj se je dejansko oz. kaj se bo dejansko zgodilo? Se je saniralo plaz v Logu pod Mangartom? So se sanirale in utrdile hiše v Posočju? Se bo očistila in poglobila struga tistih rek in hudournikov, ki so se zdaj izkazali za “nevarne”? Očistit bi bilo treba vse rečne bregove in poglobit oz. očistit vse struge, saj je vendar jasno, da so vse reke potencialne “uničevalke” okoliških vasi, mest? In čigava je ta naloga? Kdo naj bi skrbel za to, da ljudje živijo varno? Kdo pa je 100 let nazaj vzdrževal rečne bregove, struge, hudournike? So lastniki nepremičnin imeli zavarovne objekte? Je možno zavarovanje za primer poplave?

Zdravstveni dom Železniki je že v tretje poplavilo. Je to normalno? Po mojem mnenju ne in takega objeka ne bi smeli niti zgraditi oz. ga ne bi smeli več obnavljati, saj je jasno, da je to skozi okno vržen denar.

Ne zdi se mi tudi primerno trkati na vest ljudi in jim na tak način vzbujati občutek pomaganja, z reklamami: lahko bi odplavilo vaš avto, lahko bi poplavilo vašo hišo. Ne, ne bi moglo odplavit avta mojega soseda, ker ga nima in ga nikoli ni in ne bo imel. In ne, ne bi moglo odplaknit moje hiše niti hiše katerega koli prebivalca mojega bloka, ker prvič hiše nimamo, drugič, živimo daleč od reke, potokov, hudournikov. Ljudje so pripravljeni pomagati iz notranjih vzgibov zato tako trkanje na vest res ni primerno.
_____________________________________

Še enkrat naj ponovim, da se zavedam, da se je v Železnikih (pa ne samo tam) zgodila naravna katastrofa. S tem postom ne želim pomanjševat pomoči, ki jo ljudje potrebujejo, sprašujem se le, zakaj takih akcij ni bilo ko se je zgodilo Posočje in ko se je zgodil Log pod Mangartom.

Comments are currently closed, but you can trackback from your own site. RSS 2.0

Št. komentarjev: 17

  1. Mamina_Maza pravi:

    Razlika je samo v tem, da so sedaj volitve. In večina teh politikov to obrača sebi v prid. Glume neke velke dobrotnike pa ovo ono, sam da dobijo glasove. K bojo pa volitve mem, pa se nau nben spomnu več na Železnike.

    24. september 2007 ob 23:46

  2. Tamara pravi:

    Ni res da za Posočje takšne akcije ni bilo. Se spomnim, da smo imeli malo po tistem v Laškem poplavo in je mojim staršem zalilo delavnico ter uničilo vso robo – čez noč smo ostali brez vsega. In kaj? Za v lonec nismo imeli dobili smo pa položnico z obveznim prostovoljnim prispevkom za Posočje. Nam pa ni pomagal nihče…

    25. september 2007 ob 08:41

  3. katarina pravi:

    tamara: takšne akcije kot je zdaj ni bilo. eno so položnice, ki jo plačaš ali pa tudi ne, drugo pa javno pozivanje za darovanje, skupinsko pomaganje pri obnovi, trkanje na vest z raznimi reklamami.
    posočje še po osmih letih ni prenovljeno oz. popravljeno. to pove vse o akciji, ki ji bila speljana za tiste kraje. žal.

    25. september 2007 ob 08:58

  4. 1tastar pravi:

    Mislim, da je Bajuk svojega šefa prosil, da se je uscal ravno takrat, ko je bil tam Janša. Priznajte, da zna to dobro obrniti v svojo reklamo.

    25. september 2007 ob 12:52

  5. bonbon pravi:

    Kolikor mi je ostalo v spominu, so bili za Posočje dnevi solidarnosti, če ne ‘98 pa potem ‘04.

    25. september 2007 ob 17:20

  6. katarina pravi:

    Dnevi solidarnosti … mogoče, ne vem. očitno jih je bilo premalo, je bil premajhen odziv … po vseh teh letih še vedno ni sanirana škoda, pa se o tem niti pisne ne več. kako žalostno je to.

    25. september 2007 ob 18:17

  7. katarina pravi:

    NO, PA JE JASNO. VLADA NAMENI ZA VZDRŽEVANJE REK IN HUDOURNIKOV 8 MIO EUROV /LETO. PIKA. POLEG TEGA JE TO DELO ZAUPALA PODJETJU, KI BOJDA SPLOH NIMA PRIMERNIH NAPRAV ZA VZDRŽEVANJE HUDOURNIKOV.
    AMPAK …. BOJDA BO DRUGO LETO NAMENILA 12 MIO EUROV. HURAAAA

    25. september 2007 ob 19:13

  8. ditka pravi:

    Ne vem,če ima to kaj s politiko. Več prizadetih ljudi pač potrebuje več pomoči.In veš kaj je pomembno in različno od Loga pod Mangartom.V Železnikih so poleg uspešnih podjetnikov tudi velika podjetja, Domel, Niko, alples, tehtnica, ki zaposjujejo ogromno ljudi.Ta podjetja so prejšni teden morala ustaviti proizvodnjo,ker jim je poplavilo in tudi uničilo stroje.Uničena so tudi skladišča z vsem materialom,ki je bil v njih.To je za zaposlene in njihove družine katastrofa,ki jo bodo čutili še dolgo.

    26. september 2007 ob 08:52

  9. katarina pravi:

    ditka: imaš prav. ampak to se je dogajalo tudi peku v tržiču. celo mesto je živelo od njega. pa … ni ga poplavilo, politično so ga potopili. nikomur niti na misel ni prišlo, da bi pomagal.

    misliš, da so imela podjetja v železnikih zavarovano poplavljanje? dvomim. koliko bodo plačani delavci, ki so čistili, popravljali, reševali podjetje, ki je zasebna last? bodo dobili plačane te ure? ali se bo to štelo kot lojalnost podjetju? me prav zanima …

    26. september 2007 ob 09:01

  10. Tamara pravi:

    Katarina: tiste položnice niso bile na način ali jo plačaš ali pa ne – moral si jo plačati saj je bil “prostovoljni prispevek” v tem primeru obvezen. Morda so jo dobila samo podjetja ampak moje mnenje je, da bi morali gledati tudi na to, da nekdo, ki mu je prejšnji dan uničilo delavnico ter robo, še nekaj stvrai od strank in kjer je v podjetju en zaposlen, doma drug brezposeln tega prispevka ne more in ne želi plačati, ker mora prvo rešiti svoje preživetje in preživetje svoje družine. Takrat se je dajala prednost Posočju, zdaj se daje železnikom. Da pa Posočje ni obnovljeno je pa kriva politika. Če je takrat vsak dobil položnico z 5.000,00sit so dobili dovolj denarja…

    26. september 2007 ob 09:05

  11. katarina pravi:

    … ki je poniknil. žal.

    vem, da položnic veliko ljudi ni plačalo, sem bial zraven, ko so jih metali stran. in tudi v posočje ni šlo 5000 prostovoljcev. ko je včeraj nekdo po tv rekel, da bo trajalo še kakšen mesec, da bo vse kot prej, sem se nasmehnila. v posočju je že skoraj 10 let od potresa, pa ni vse tako kot prej. za log pa sploh ne vem kako je.

    mar ni čudna besedna zveza: prostovoljni obvezni prispevek. ne more bit prostovoljni in obvezni. ali eno, ali drugo.

    26. september 2007 ob 09:12

  12. ditka pravi:

    Ne vem , kako je bila situacija v Tržiču. Ti pa jaz dam drug primer,ki ga poznam. Idrijski rudnik,ki je zaposloval skoraj vse ljudi daleč naokoli. Po zaprtju tega se je tudi pričakoval mrk v tem delu Slovenije. Pa poglej danes, tukaj so tri najuspešnejša podjetja v Sloveniji.

    Kar se tiče podjetij v Železnikih, sigurno so bila zavarovana. Nepredviden zastoj v podjetju pa povzroči dolgoročno škodo.
    Kar se tiče plačila čiščenja delavcem , ne vem. Mislim pa, da bodo zelo zadovoljni ,ko bo proizvodnja zopet stekla. Le tako jim bo zagotovljen dohodek.

    26. september 2007 ob 10:34

  13. katarina pravi:

    idrija je pa res … po moje eno redkih mest, ki mu je uspelo kvalitetno preživet. vsaj zdi se tako. vidiš, pri nas v kranju pa ni tko lepo. najprej planika, potem iskraemeco. imamo še dve, tri bombe (aquasava, iskratel in sava). še to poči, pa lahko kar ves kranj z okolico apremo. s tem, da je aqasava italjanska, sava amriška in iskratel pol nemška (siemens).

    26. september 2007 ob 10:43

  14. ditka pravi:

    Se mi zdi ,da je to odvisno tudi od ljudi. Nekateri samo čakajo na pomoč države in ne storijo nič. V Železnikih pa ljudje živijo s svojim krajem in podjetji v katerih delajo.Tam so zelo pridni in skrbni ljudje.Vse stare hiše so bile obnovljene z lepimi fasadami.Toliko rož kot so imeli na oknih in okoli hiš ljedje v Železnikih,….Zelo lepo so imeli in jaz verjamem, da bodo to obnovili. Vredno jim je pomagati, da bodo to storili čimprej.

    26. september 2007 ob 11:16

  15. boy pravi:

    Katarina v tebi je pač malo provokativnosti.Verjemi ,da je posočje pa tudi Log dobil pomoč.Če te pač moti da smo Slovenci po dolgem času spet stopli skupaj ,si pač ena tisti,kakaršni ljudje ne bi smeli biti.Verjemi tudi o Železnikih se čez mesec dni ne bo več “pisnilo”.
    Mislim pa ,da se ne da primerjati izgubo delovnega mesta,z izgubo vsega svojega imetja-ne vem od kod ti tako razmišljanje.

    28. september 2007 ob 11:19

  16. katarina pravi:

    Boy: ? tudi v logu so bile smrtne žrtve, pa ni bilo dneva žalovanja. kaj naj bi to pomenilo? v posočju še šo kolikih 9 ? letih ni vse popravljeno. daj no. seveda je bila pomoč, ampak kakšna pomoč, kako učinkovita?

    v postu se sprašujem v čem je razlika med katastrofo v železnikih in logom ali posočjem?

    28. september 2007 ob 11:23

  17. geoff pravi:

    Se popolmoma strinjam s teboj Katarina. Dodal bi pa še, da so politiki izrabili naravno nesrečo v Železnikih in drugot po Sloveniji za nabiranje točk in procentov. Vsi so veliko govorili, za lopato pa ni segel nobeden. Najbolj pa sem se smejal ko videl politike v polakiranih šolenjčkih na TV-ju. Sam sem se kot gasilec skupaj še z nekaj prijatelji odpravil pomagat pospravljat blato v Železnike, kjer verjamem da lahko le tako pomoč pride ljudem v prave roke, humanitarnim oganizacijam pač ne vrjamem, ker preveč zapravljajo za oglaševanje in druge reči. No kakor koli že vemo, da bodo čez kak teden prišli na ta območja požrešni privatniki pripravljeni pomagat, seveda z velkimi računi, saj kjer je zraven država tam je vse dražje za vsaj faktor 3. Kot vedno bodo eni zaslužili na račun tistih v nesreči … :(

    LP

    PS. Katarina pa hvala ti za tvoj blog, kjer se od tebe vedno kaj novega naučim.

    2. oktober 2007 ob 12:40